bg

Rekrutacja

Harmonogram naborów

Rekrutacja do projektu odbędzie się wyłącznie poprzez system informatyczny [https://rekrutacja.cezs.eu], w następujących terminach:

Runda I30.06.2025; godzina 9:00; zakończenie rundy: 14.07.2025; godzina 9:00

Runda II - 25.08.2025; godzina 9:00; zakończenie rundy: 08.09.2025; godzina 9:00

Runda III - 24.11.2025; godzina 9:00; zakończenie rundy: 15.12.2025; godzina 9:00

Runda IV23.02.2026; godzina 9:00; zakończenie rundy: 09.03.2026; godzina 9:00

Runda V27.04.2026; godzina 9:00; zakończenie rundy: 11.05.2026; godzina 9:00

Runda VI22.06.2026; godzina 9:00; zakończenie rundy: 06.07.2026; godzina 9:00

Runda VII - 28.09.2026; godzina 9:00; zakończenie rundy: 12.10.2026; godzina 9:00

Runda VIII23.11.2026; godzina 9:00; zakończenie rundy: 07.12.2026; godzina 9:00

Runda IX15.02.2027; godzina 9:00; zakończenie rundy: 01.03.2027; godzina 9:00

Runda X17.05.2027; godzina 9:00; zakończenie rundy: 31.05.2027; godzina 9:00

Runda XI28.06.2027; godzina 9:00; zakończenie rundy: 12.06.2027; godzina 9:00

UWAGA: Powyższe terminy mogą ulec skróceniu, w przypadku, gdy wartość złożonych formularzy rekrutacyjnych w ramach danej rundy przekroczy 120% alokacji. Wtedy złożenie formularzy rekrutacyjnych nie będzie możliwe.

KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE?

- Przedsiębiorcy i ich pracownicy z mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw z terenu całej Polski

KTO NIE MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE?

Nie możesz ubiegać się o dofinansowanie, jeśli:

  • przed złożeniem Wniosku otrzymałeś/otrzymałaś już wsparcie na nabycie lub podniesienie zielonych kompetencji u innego Beneficjenta Naboru nr FERS.01.03-IP.09-004/24 pt. "Zielone rekomendacje" lub w innej rundzie rekrutacji tego samego Projektu. Jeśli nie jesteś pewien czy możesz wziąć udział w Projekcie, poproś Beneficjenta o weryfikację. Można jej dokonać podając nr NIP i nazwę firmy, a także nr PESEL Pracownika/Pracownicy,
  • jesteś powiązany osobowo lub kapitałowo z Beneficjentem lub Partnerem/Partnerami realizującymi Projekt,
  • planujesz zakupić Usługę rozwojową od Wykonawcy, który jest powiązany z Twoim podmiotem osobowo lub kapitałowo,
  • jesteś Beneficjentem (Operatorem) lub Partnerem Podmiotowego Systemu Finansowania w którymkolwiek Regionalnym Programie w perspektywie finansowej 2021-2027 i w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027,
  • nie spełniasz warunków pozwalających na otrzymanie pomocy de minimis, tj. całkowicie wykorzystałeś limit pomocy de minimis lub prowadzisz działalności w sektorze wykluczonym zgodnie z zapisami Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r.
  • bezpośrednio lub pośrednio wspierasz działania wojenne Federacji Rosyjskiej lub jesteś za nie odpowiedzialny tj. NIP twojego podmiotu znajduje się na tzw. Liście sankcyjnej lub osoby odpowiedzialne za podmiot zgodnie z dokumentem rejestrowym.

Rekrutacja – zasady krok po kroku

Wniosek wraz z wszystkimi niezbędnymi załącznikami musi zostać złożony w Systemie informatycznym w trakcie trwania rekrutacji do jednej z rund rekrutacji.** Dostęp do systemu informatycznego tylko wtedy będzie możliwy. Natomiast konto w systemie informatycznym możesz założyć w dowolnym momencie.

UWAGA! Pamiętaj, aby wpisać poprawnie adres mailowy i zapamiętać hasło.

W celu prawidłowego złożenia Wniosku o udzielenie wsparcia, wykonaj kroki opisane poniżej.

Wszystkie dokumenty przygotuj sobie (wypełnij i podpisz) przed terminem rekrutacji. Powinny być one przygotowane w formacie pdf w celu załączenia ich do systemu. Przygotuj też sobie potrzebne dane do wprowadzenia do systemu.

Dokumenty wypełnione i podpisane w formacie pdf do załączenia w systemie informatycznym:

  1. Formularz zgłoszeniowy Przedsiębiorcy (wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu)
  2. Dla każdego z delegowanych pracowników lub dla siebie, jeżeli zgłaszasz się tylko osobiście do projektu, przygotuj w oddzielnych plikach w formacie pdf następujące załączniki:
  3. Formularz zgłoszeniowy Uczestnika/Uczestniczki Projektu (wzór stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu) wraz z Umową o pracę lub zaświadczeniem o zatrudnieniu wystawione przez pracodawcę / dokumentacja ZUS DRA

  4. Wypełnij i załącz następujące oświadczenia i formularze:

  5. Oświadczenie o statusie przedsiębiorstwa (wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu)
  6. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu)
  7. Oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis (wzór stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu);
  8. Klauzula Informacyjna IP (wzór stanowi załącznik nr 9 do Regulaminu)
  9. Klauzula Informacyjna IZ (wzór stanowi załącznik nr 10 do Regulaminu)
  10. Oświadczenie w sprawie jednokrotnego występowania o wsparcie w ramach konkursu oraz o braku powiązań z Beneficjentem i Wykonawcą (wzór stanowi załącznik nr 11 do Regulaminu);
  11. Oświadczenie dotyczące istnienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy (lista sankcyjna) (załącznik nr 12 do Regulaminu).

Wszystkie aktualne załączniki znajdziesz w zakładce do pobrania. W celu ich poprawnego wypełnienia zapoznaj się szczegółowo z Regulaminem.

Ponadto przygotuj sobie dane potrzebne do wypełnienia formularza w systemie:

Nazwę i adres podmiotu, numery PESEL zgłaszanych osób, sprawdź wielkość przedsiębiorstwa oraz czy w przeciągu ostatnich 24 miesięcy korzystałeś ze środków publicznych na działania rozwojowe związane z podnoszeniem zielonych kompetencji własnych lub pracowników.

Jeżeli jedną ze zgłaszanych osób jest osoba z niepełnosprawnością trzeba będzie dołączyć aktualne orzeczenie o niepełnoprawności w formacje pdf.

Za spełnienie wszystkich kryteriów formalnych przedsiębiorcy otrzymują 100 punktów. Przedsiębiorcy zgłaszający do projektu osobę z niepełnosprawnością otrzymują dodatkowe 5 pkt, zgłaszający do udziału w projekcie co najmniej 50% kobiet otrzymują dodatkowe 5 pkt., a posiadający status mikro lub małego przedsiębiorstwa dodatkowe 10 pkt.

W przypadku, gdy nie załączysz wszystkich wymaganych dokumentów (własnych i załączników), nie zostaniesz zakwalifikowany w danej rundzie do udziału w projekcie. Natomiast zachowujesz prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.

W przypadku drobnych uchybień w wypełnionych dokumentach możesz zostać wezwany do ich poprawy lub uzupełnienia w terminie 5 dni roboczych. Brak poprawy lub uzupełnienia w określonym terminie skutkuje brakiem możliwości udzielenia wsparcia, przy czym zachowujesz prawo do ponownego zgłoszenia się do projektu w kolejnych rundach.

Załączniki powinny być składane poprzez system informatyczny w formie skanów potwierdzonych za zgodność z oryginałem. Po akceptacji dokumentów przez zespół rekrutacyjny do udziału w projekcie uczestnicy powinni przesłać lub złożyć osobiście oryginały dokumentów.

Preferowane jest składanie dokumentów wyłącznie w postaci elektronicznej (w przypadku, gdy przedsiębiorca dysponuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym).

Pomoc de minimis

Refundacja kosztów zakupu usług rozwojowych będzie stanowić pomoc de minimis. Oznacza to, że Beneficjent musi wystawić zaświadczenie mówiące o tym, iż podmiot otrzymał pomoc finansową od państwa. W ciągu trzech lat można otrzymać maksymalnie 300 tysięcy euro pomocy de minimis.

Beneficjent przed udzieleniem wsparcia zweryfikuje czy nie został przekroczony limit. W przypadku, gdy udzielenie pomocy spowodowałoby przekroczenie tego limitu, podmiot będzie mógł wziąć udział w projekcie pod warunkiem wyrażenia zgody na niższy poziom refundacji.

Maksymalny poziom usług rozwojowych przeznaczonych do dofinansowania dla 1 osoby nie może przekroczyć 11 500,00 zł.

CEZS © 2025